G.Gerlach CWS T1

G.Gerlach CWS T1

Nowość od polskiej marki upamiętnia bardzo ciekawą konstrukcję samochodu stworzonego przez polskich inżynierów w latach 20tych. Konstrukcja była bardzo innowacyjna i przemyślana. Do naprawy auta wystarczył klucz 17, śrubokręt i klucz do świec. Samochód był produkowany w wielu wersjach; zamkniętych i otwartych, osobowych i dostawczych, typu pickup i furgon. Powstały również wersje dla wojska.. Ogółem powstało około 800 sztuk. Niestety zakup licencji od Fiata, na produkcję modelu 508 znanego jako Polski Fiat 508, zakończyło karierę rodzimej produkcji.

Zegarek CWS T-1

Marka G.Gerlach postanowiła przypomnieć wszystkim historię przedwojennego polskiego samochodu tworząc poświęcony jego historii zegarek. G.Gerlach CWS T-1 jest dosyć nietypowym projektem ze względu na umiejscowienie koronki i przycisków chronografu. Znajdują się one na górze koperty. Rozwiązanie takie jest znane w świecie zegarmistrzowskim. Na tyle znane, ze posiada swoją nazwę – „bullhead watch”. Dzisiaj na placach jednej ręki można policzyć znane marki produkujące takie zegarki. W zasadzie są to Citizen i G.Gerlach. W latach 70tych także Seiko produkowało w podobnym stylu zegarki. Koperta CWS ma bardzo ciekawy, oryginalny kształt. Koperta składa się z dwóch głównych części. Pierwszą jest obudowa w której mieści się mechanizm zegarka. Jest ona wyposażona w dekiel od dołu i delikatnie soczewkowe szkło szafirowe od góry. Całość jest umieszczona w drugiej części z uszami do mocowania paska lub bransolety. Całość oczywiście została wykonana ze stali szlachetnej, chociaż jest również wersja ze złotą powłoką PVD. Zegarki występują na paskach skórzanych, ale mogą być również na bransoletach typu mesh.

Zegarek posiada mechanizm z naciągiem manualnym, z chronografem marki Sea Gull ST1901 w najwyższym standardzie wykończenia. Poza wskazaniem czasu i chronografu w zegarku znajdziemy również skalę telemetryczną. Co ciekawe umiejscowienie przycisków chronografu na górze zegarka jest znacznie wygodniejsze dla człowieka od rozwiązania tradycyjnego, na prawym boku koperty. Przy sięgnięciu prawą ręką do zegarka bez żadnych ruchów w nadgarstku, palce same ułożą się na przyciskach stopera. Warto również dodać, że zegarek tak został zaprojektowany aby przyciski i koronka nie wystawały za obrys koperty. Nie ma możliwości, żeby przypadkowo uruchomić stoper. G.Gerlach CWS T-1 podobnie jak polski samochód, któremu został poświęcony, jest spójnym, przemyślanym i bardzo dobrze wykonanym projektem w bardzo korzystnym stosunku ceny do jakości.

CwS T1 stalowy

CWS T1 PVD